Singapore

4 april 2019 - Singapore, Singapore

Ik was eigenlijk niet van plan om naar Singapore te gaan, maar het goedkope vliegticket bracht me ertoe daar anderhalve dag te verblijven en vanuit daar door te vliegen naar Japan. Anderhalve dag dus om een beetje van de stad te zien. Het allereerste dat me is opgevallen is dat Singapore bizar schoon is, dat komt vooral omdat je overal een boete voor kunt krijgen: Eten in de metro, eten op straat, roken op straat, iemand vertelde me zelfs dat het bier na zeven uur 's avonds niet verkocht mag worden. Een enorm verschil met Bali, waar overal rommel ligt en je niet hoger mag bouwen dan twee verdiepingen is Singapore een soort verzameling van wolkenkrabbers in alle soorten en maten. Daartussen liggen wat kleine meer pittoreske huisjes. Ik zit in een immens hostel (zijn wel 80 mensen denk ik in totaal) aan Lavender Street.
Nadat ik even op het dakterras ben bijgekomen van mijn vlucht besluit ik de bus te pakken naar de Gardens by the Bay (dat is tenslotte gratis). Op het vliegveld was ik een meisje tegengekomen dat geen creditcard had voor de luchthaven shuttle, dus Samaritaan die ik ben, had ik haar de helpende hand (met daarin de creditcard) toegestoken. De Gardens by the Bay zijn grote tuinen (dat hele dikke hotel met infinity pool kijkt erop uit) en elke avond zijn er twee gratis lichtshows (ook hier weer de bussen vol met Chinezen). Ik ga zitten op de warme tegels in afwachting van de show, kijk naast me, en zie het meisje van het vliegveld. We vonden het allebei zo toevallig dat we maar hebben afgesproken de volgende dat samen op te trekken.
En dat hebben we gedaan, te beginnen bij het Friends Café (jawel, van die serie), vervolgens een heel stuk door de hitte gesjouwd. Overigens is de hitte in Singapore meer droog warm, terwijl hij op Bali meer vochtig warm is. Door Little India naar Arab street onderwijl heerlijk Libanees lunchend. Er zijn winkeltjes vol met Oosterse lampen en Perzische tapijten, voor het 1001 nacht gevoel en in Little India wordt mijn reukorgaan gestreeld door de geur van heerlijke curry's en andere Indiase lekkernijen. Je waant je echt in India of het Midden-Oosten als je door deze wijken wandelt. Heel leuk. Geheel per toeval ontdekken we een leuk straatje met allemaal kleuren (stiekem toch maar een beetje winkelen dan) en strijken we neer bij het boek café. Vervolgens gaan we naar een Hawker Stall, een food court waar je de meest uiteenlopende gerechten kunt vinden: Van varkensdarmen tot pizza carbonara en van dumplings tot franse dessert. Voor een foodie als ik moet de hemel er ongeveer zo uitzien. Een heerlijke afsluiting voor ik aan mijn Japanse avontuur begin.

1. Tamara:
    4 april 2019
    Wat heerlijk lieverd, ik geniet en reis in gedachten mee❤😘🙏🏽
  2. Marisca:
    4 april 2019
    Zucht....heerlijk zo als jij het beschrijft...Azië trekt mij eindelijk niet zo...ik hou van alle mensen geloof me maar wat me tegen staat is dat ze werkelijk alles eten wat kruipt,loopt en zwemt...brrrr. ..nee...vind wel de natuur daar mooi ,maar mij zul je daar niet snel vinden. Maar dat neemt niet weg dat ik smul van de verhalen die je ons verteld en de prachtige foto's. ...lieve kim heel veel plezIer. ..groetjes je tante😜💋💋
  3. Judith:
    4 april 2019
    Wat geniet je daar heerlijk, Kim! Daar geniet ik dan weer van!
  4. Carolien:
    5 april 2019
    We blijven heerlijk mee genieten 😘
  5. Safoura:
    6 april 2019
    Heb net pas alles gelezen...wauw! Klinkt fantastisch allemaal! En heerlijk 😋

Geniet lieverd 😘😘
  6. Maike:
    7 april 2019
    Hallo lieve Kim, zit hier buiten (want 17 graden en zonneschijn) eindelijk weer eens je verhalen te lezen. Heerlijk, zoals je ons mee laat beleven door je beschrijving. Geniet nog met volle teugen, veel liefs 💋💕